Dlaczego uczeń często mówi, że miał "w głowie pustkę " ?
Zastanawialiście się co dzieje się z dzieckiem,
gdy się boi?
Dookoła mówi się o stresie, który wpływa na nas w taki lub inny sposób.
Te rozważania dotyczą często dorosłych. A co z dzieckiem?
Nie możemy zapominać, że stres ma również pozytywny wymiar,
jeśli bodźce płynące z otoczenia pobudzają nasz organizm
do reakcji fizjologicznych. Umożliwia to właściwe reagowanie
na otoczenie i mobilizuje do działania.
Na ogół jednak stres ma negatywny wpływ na organizm i psychikę.
Jeśli jest silny i doświadczamy go przez długi czas,
może być przyczyną złego samopoczucia.
W mózgu zmniejsza on proces tworzenia nowych komórek
poprzez wytwarzanie hormonu stresu - kortyzolu.
Co dzieje się w mózgu dziecka, kiedy się boi?
Kiedy dziecko się boi np. przed dyktandem,
jego organizm w reakcji obronnej "odłącza" część mózgu
odpowiedzialną za myślenie i działanie,
aby w pełni umożliwić działanie tych ośrodków,
które są odpowiedzialne za reakcje walki lub ucieczki.
Wydzielana wówczas adrenalina sprawia, że serce bije szybciej,
zwężają się naczynia krwionośne,
a całe ciało nastawia się na wzmożoną pracę mięśni rąk i nóg.
W TYM STANIE NIE MOŻEMY SIĘ NICZEGO NAUCZYĆ,
ANI ODTWORZYĆ, BO DOSTĘP DO KOMÓREK W MÓZGU
JEST OGRANICZNONY LUB ZABLOKOWANY,
A SZCZEGÓLNIE, GDY DZIECKO NIE UCZYŁO SIĘ
PRZEZ SKOJARZENIA, CZY OBRAZY.
Dlatego często słyszymy od dzieci, że miały "pustkę w głowie".
Okazuje się, że to normalne.
Czy i jak można temu zaradzić ?
Oczywiście, że tak, przede wszystkim należy
zapewnić dziecku naukę poprzez skojarzenia,
a przed dyktandem zadbać o to,
aby mogło się rozluźnić i zrelaksować.
Jak powinna wyglądać nauka?
Najlepszym stanem do uczenia się i zapamiętywania
jest tzw. stan aktywnego czuwania, czyli pobudzenie umysłu
do stanu gotowości do nauki połączony z odprężeniem i spokojem.
Taki stan można uzyskać przez systematyczne
stosowanie dowolnych technik relaksacyjnych, o których będę dużo pisać.
Jak my to robimy ?
W kursie ortografiadladzieci.pl/?rejestracja
dbamy o dobre nastawienie ucznia i odprężenie,
stosując przed każdą lekcją parę minut relaksacji.
Wprowadzamy w ten sposób umysł w stan alfa,
czyli maksymalnej możliwości wchłaniania wiedzy przez dziecko.
Następnie uczymy dziecko, używając najlepszych metod
skojarzeniowych, obrazowych.
Jak wynika z naszego doświadczenia, to działa najlepiej!
Co mówią rodzice, którzy korzystali z programu ?
Dzieci i rodzice doceniają nasz autorski system
metodologiczny nauczania ortografii w naszej szkole.
Opinie są jednoznaczne:
- dziecko ma lepsze oceny,
- mniej się boi i polubiło ortografię,
- uczy się poprzez zabawę.
Zachęcam do próbowania, testowania nowej metody na ortografię.
Rezultaty mogą Cię bardzo pozytywnie zaskoczyć.
Chcesz wiedzieć jak nauczyć Twoje dziecko ortografii?
Wystarczy, że zarejestrujesz się na naszej platformie.
Podaj swoje imię i e-mail, a otrzymasz darmowy dostęp
do
lekcji wideo oraz ćwiczeń.
Zawarta w nich metoda zmieni naukę ortografii
w przygodę, której Twoje dziecko nigdy nie zapomni.