Dlaczego dziecko nie radzi sobie z ortografią i jak temu zaradzić?

II część artykułu.

Ty jako rodzic jesteś najważniejszym nauczycielem
dla swojego dziecka.
Nie wystarczą do tego jednak przestarzałe metody nauczania,
bezmyślne wkuwanie regułek na pamięć,
czy pisanie po 100 razy trudnych ortograficznie słów.
To nie działa, przecież wiesz to po sobie.
Przestań powtarzać te same błędy, którymi męczono Cię w dzieciństwie.

Twoje dziecko potrzebuje mądrych metod,
aby mogło rozwijać się i osiągać sukcesy w życiu.

Pomyśl. Rodzicie i nauczyciele nie biją już dzieci,
bo zostało jednoznacznie udowodnione, że jest to szkodliwa forma wychowania.
Nikt normalny nie wierzy już w to, że poniżanie, bicie i ośmieszanie poprawia pamięć.
To średniowieczne metody, które nauka dawno obaliła.

A jednak w tym samym czasie zdarza się, że niektórzy stosują
średniowieczne metody nauki, które nauka dawno zdyskredytowała.
Przecież to jest bez sensu.

Nie rób swojemu dziecku tego, co zrobiono Tobie.
Kiedyś Twoi rodzicie nie mieli takiego dostępu do informacji, jaki Ty masz dzisiaj.
Na pewno bardzo zależy Ci na Twoim dziecku. Inaczej nie czytałabyś nadal.
Skoro Ci zależy, to odrzuć średniowieczne metody nauki
i wykorzystaj swoją inteligencję dla jego dobra.

Jak wspomniałam - tworząc nasz autorski system nauki ortografii wykorzystaliśmy 
nasze 13-letnie doświadczenie w nauczaniu dzieci, wsparcie najlepszych pedagogów,
grafików, plastyków i informatyków. Stworzyliśmy nową metodę nauczania ortografii.

System był w ostatnich latach sprzedawany przez sieć partnerów podczas prezentacji na żywo.
Teraz masz w końcu możliwość kupić przez internet dla swojego dziecka kurs 
"Ortografia online – metodą haków pamięciowych".

NA CZYM POLEGA NASZ SYSTEM?

Jest to kurs hybrydowy realizowany przez internet - Twoje dziecko uczy się wtedy,
gdy jest to dla Was wygodne. Nasi specjaliści wspierają je w nauce
i pomagają w przypadku problemów.

Każdej trudności ortograficznej przypisaliśmy postać i to jest właśnie hak pamięciowy.
Dzięki niemu Twoje dziecko zapamięta na trwale wyrazy,
których pisownia sprawia mu trudności.


Na przykład:
 



"U" to postać "Urwisa", który pomaga zapamiętać dzieciom wszystkie wyrazy z "U".


"Ó" to postać "Ósemki", która pomaga w zapamiętaniu wyrazów z "Ó".
 
Z pewnością zastanawiasz się, w jaki sposób dziecko zapamięta wyrazy?
Przecież nie wystarczy do tego kilka kolorowych obrazków,
nawet przygotowanych przez doświadczonych pedagogów.
 
Oczywiście. Nasze postacie to tylko element całej układanki.
Sam system od środka jest dużo bardziej skomplikowany
i wymagał zaangażowania ogromnych środków.
Dlatego żaden nauczyciel - nawet kierowany najlepszymi pobudkami
- nie stworzy dla swojej klasy czegoś podobnego.
 
Oto prosty przykład. Wyobraź sobie wyraz góra, które Twoje dziecko ma nauczyć się na test.
Samo słowo nic dla nas nie znaczy poza ewentualnym obrazem góry,
która pokaże się nam w wyobraźni.
 
Wcześniej zadbaliśmy o to, aby dziecko pamiętało, że ósemka pisze się przez ó kreskowane.
 
Możemy teraz stworzyć z tym wyrazem skojarzenie.
Możemy opowiedzieć dziecku w interesujący sposób historyjkę, że nasza "Ósemka"
wybrała się na wycieczkę w góry, do plecaka zabrała potrzebny prowiant:
kanapki, butelkę z wodą i ulubioną maskotkę.
Widzimy ją, jak cieszy się, że zdobyła szczyt góry. Jej oczy podziwiają piękne krajobrazy.
 
Rysunek może wyglądać następująco:

 

Jeśli dziecko stworzy taką historyjkę, lub skorzysta z gotowych w naszym kursie,
to wyraz ten na zawsze zostanie w pamięci.
To oczywiście uproszczony przykład - w naszym systemie takich historyjek
jest bardzo dużo dla każdego słowa.

Dlaczego to działa?
W momencie przywołania z pamięci słowa "góra" natychmiast działa ta część mózgu,
która jest odpowiedzialna za wyobrażenia odtwórcze.

Ponieważ nauka była utrzymana w zabawnej i pozytywnej formie,
pozytywne emocje pozwalają bardzo szybko przywołać odpowiednie skojarzenie.
W głowie pokazuje się dziecku ósemka na szczycie góry.
Ponieważ dziecko pamięta, że ósemka pisze się przez "ó" kreskowane,
słowo "góra" też się tak pisze.

Wkrótce jednak to skojarzenie utrwali się w "pamięci spontanicznej"
i nie będzie potrzebne przywołanie całej historyjki.
Dziecko po prostu będzie wiedziało, że góra pisze się przez "ó" zamknięte.
Ale jak już pamiętasz - pamięć spontaniczna płata figle zwykle wtedy,
gdy najbardziej jej potrzebujemy. Nie można na niej polegać.
Dlatego zawsze, gdy np. w stresie Twoje dziecko przypadkiem
"wyłączy" sobie "pamięć spontaniczną"(na przykład podczas dyktanda),
z łatwością przywoła ze swojej pamięci trwałej
historyjkę o górze i nie będzie miało wątpliwości.

Możemy w ten sposób bawić się z dziećmi, tworząc historyjki z wyrazami,
z którymi dziecko sobie nie radzi. Zanim mi uwierzysz, wypróbuj z dzieckiem tę metodę.

Zobaczysz, że będziesz zdumiona, jak łatwo można nauczyć dziecko ortografii
doskonale przy tym się bawiąc. 
Może się okazać, że Twoje dziecko polubi ortografię :)

Oczywiście przygotowanie takich historyjek dla każdego słowa jest bardzo czasochłonne.
Prawdopodobnie wolisz w tym czasie odpocząć, albo po prostu pobawić się z pociechą. 

Jeśli chcesz otrzymać gotowy system, nasz kurs zawiera
ponad 350 obrazów z gotowymi opowiadaniami. 
Słownictwo obejmuje zakres klas I-IV,
który Twoje dziecko powinno znać.

Chcesz wiedzieć jak nauczyć Twoje dziecko ortografii?
Wystarczy, że zarejestrujesz się na naszej platformie.
Podaj swoje imię i e-mail, a otrzymasz darmowy dostęp
do lekcji wideo oraz ćwiczeń.

Zawarta w nich metoda zmieni naukę ortografii
w przygodę, której Twoje dziecko nigdy nie zapomni.

Odbierz dostęp do lekcji oraz ćwiczeń
Zarejestruj się
Rodzicu, pamiętaj, że Twoje dane są bezpieczne i chronione zgodnie z przepisami RODO
Wypróbuj
Zaloguj przez FB