Dlaczego przepisywanie wcale nie sprawia, że dziecko zapamięta poprawną pisownię?
Przepisywanie poprawnej pisowni angażuje tylko fragment
lewej półkuli mózgowej, a więc bardzo ogranicza „moce przerobowe „ mózgu.
Podczas przepisywania dziecko często, nawet nie myśli nad tym co przepisuje,
wykonuje tę czynność mechanicznie, więc nie może to być sposób efektywny.
Z badań nad mózgiem wiadomo, że jeśli do sposobu notowania
włączymy prawą półkulę, pobudzając wyobraźnię, wprowadzając
wymiary, kolory, przestrzeń, rytm – wzmagamy wielokrotnie
zdolności zapamiętywania i wykorzystujemy pełniej moc umysłu.
Często w szkole zadawane jest dziecku zadanie, aby kilkukrotnie
przepisywało trudny wyraz do zeszytu.
Nie przynosi to niestety zamierzonego rezultatu.
To znamy chyba nawet ze swojego doświadczenia.
Nauka ortografii zaczyna kojarzyć się dziecku z nudą, wyczerpaniem i zmęczeniem.
Znacznie lepsze efekty osiągniemy, ucząc dziecko ortografii poprzez:
- zabawę,
- haki pamięciowe,
- czy skojarzenia.
Gdy nauce towarzyszą pozytywne emocje, to zapamiętujemy szybciej i na dłużej.
Dlatego opracowaliśmy kompletny
SYSTEM NAUCZANIA ORTOGRAFII MHP
( Metodą Haków Pamięciowych),
który daje efekty, od razu po zastosowaniu.
Zapraszam do wypróbowania i zapoznania się z nową
metodą na ortografię, www.ortografiadladzieci.pl
Chcesz wiedzieć jak nauczyć Twoje dziecko ortografii?
Wystarczy, że zarejestrujesz się na naszej platformie.
Podaj swoje imię i e-mail, a otrzymasz darmowy dostęp
do
lekcji wideo oraz ćwiczeń.
Zawarta w nich metoda zmieni naukę ortografii
w przygodę, której Twoje dziecko nigdy nie zapomni.