Moje dziecko nigdy nie nauczy się ortografii.
Ortografia jest zbyt trudna, aby się jej nauczyć.
Prawda czy fałsz?
To powszechne zdanie wielu rodziców na temat nauki ortografii.
Czy rzeczywiście dziecku jest tak trudno nauczyć się ortografii?
Jak wygląda nauka tradycyjna ?
Zobacz na obrazek powyżej, jak uczy się mózg ?
Mózg człowieka zbudowany jest z dwóch półkul.
Lewa półkula, zwana akademicką, odpowiedzialna jest za
odbieranie i przetwarzanie informacji z zakresu:
- mowy,
- cyfr,
- kolejności,
- logiki,
- porządku.
Najczęściej jest ona dominująca i na jej rozwijaniu oraz wykorzystaniu,
koncentruje się tradycyjny system edukacyjny.
Od dziecka, na każdym etapie nauki, wymaga się
przede wszystkim, posługiwania się logiką.
Największy nacisk kładzie się na rozwijanie
inteligencji słownej i matematycznej.
Z reguły uczeń ma za zadanie znaleźć,
tzw. jedynie słuszne rozwiązanie.
Słabiej jest zwykle rozwinięta prawa półkula mózgowa,
którą określamy mianem kreatywnej lub twórczej.
Niestety szkoła nie rozwija jej atrybutów:
- wyobraźni,
- uzdolnień plastycznych,
- emocji,
- kreatywności,
- poczucia humoru,
- czy muzykalności.
Można więc powiedzieć: Tylko połowa mózgu jest wykorzystywana w czasie nauki ! |
Efekt:
Dziecko nie jest w stanie zapamiętać nawet połowy informacji
podawanej w szkole, a wymaga się od niego, nie tylko tego
co jest w szkole, ale również dodatkowych wiadomości.
Podczas lekcji, które głównie opierają się na tzw. metodzie podającej
(czyli nauczyciel mówi, jak zbudowany jest świat,
po czym dyktuje dzieciom notatki),
pracuje tylko lewa półkula mózgu.
Czy istnieje jakieś rozwiązanie ?
Każde dziecko, może:
- dobrze zapamiętywać,
- dobrze się koncentrować,
- mieć bardzo dobre wyniki w nauce.
Należy tylko pokazać, jak to się robi.
Dać dziecku dostęp do tej części umysłu,
która jest odpowiedzialna za wyobrażenia odtwórcze,
a więc za pamięć, poprzez odpowiednie metody nauki.
Wiem, brzmi tajemniczo.
Wyobraź sobie jednak, że nauczyciele w szkole
wraz z dziećmi malują wiedzę,którą trzeba się nauczyć.
Do tego kojarzą tę wiedzę z już wcześniej zdobytą,
czyli "zahaczają" ją w umyśle, tak aby pozostała tam na długo.
W ten sposób łączymy pracę obu półkul mózgowych i możemy
wykorzystać ponad 90% wydajności umysłu naszego dziecka.
Wniosek:
Współpraca obu półkul mózgowych warunkuje dobrą pamięć.
Zobacz jak wygląda to u nas:
Chcesz wiedzieć jak nauczyć Twoje dziecko ortografii?
Wystarczy, że zarejestrujesz się na naszej platformie.
Podaj swoje imię i e-mail, a otrzymasz darmowy dostęp
do
lekcji wideo oraz ćwiczeń.
Zawarta w nich metoda zmieni naukę ortografii
w przygodę, której Twoje dziecko nigdy nie zapomni.